Het grootste voordeel én meteen ook de grootste valkuil van iedere online ondernemer: de vrijheid die je voor jezelf creëert. Grenzen tussen je privé- en werkleven vervagen van zodra je je btw-nummer en NACEBEL-codes aanvraagt bij het sociale secretariaat. Gedaan met verlofaanvragen en smeekbedes om thuis te mogen werken.
Maar gedaan ook met het écht genieten van een feestdag (zonder schuldgevoel?!), de laptop toegeklapt houden tijdens het weekend en je werk mentaal loslaten in de file op weg naar huis – al dan niet op de Antwerpse ring. Je werkt zo veel of zo weinig als je zelf wil.
En omdat er altijd wel iets te doen is, vallen we al snel in de kuil van het harder werken, meer werken en elke vrije moment spontaan vullen met openstaande taken in je onderneming. De oplossing? Slimmer werken. Door een VA in te schakelen, je agenda optimaal in te delen, taken automatiseren,… . Het kan allemaal! Om zo dichter bij die ultieme vorm van vrijheid te komen.
Maar dan.. zit er nog één iets in de weg. Je klanten bepalen nog altijd het overgrote deel van je agenda. Ze zijn oh zo welkom, maar zonder grip op wanneer en aan wie je verkoopt, ga je nooit vrijheid vinden.
In podcastaflevering #20 laat ik je zien hoe jij door slimmer te verkopen meer impact maakt. Op jezelf én op je klanten.