Als je binnenkort een online cursus, training, groepstraject of één op één aanbod lanceert, dan is dit de beste strategie waar je mee kan werken. In deze podcastaflevering ontdek je heel concreet welke fases je doorloopt en hoe je ze invult, om zonder toeters en bellen een effectieve lancering op poten te zetten.
Tijdens het lanceren wordt het al snel veel te ingewikkeld.
”We doen een pre-order, met een paar bonussen en wat korting. En oh ja, daarna gaan we de early bird fase in met weer wat andere voordelen. Dan geen korting meer. Voor een weekje. Misschien toch wel nog een bonus geven?”
Zucht.
Dit heeft hetzelfde effect als de hele dag op de markt ‘koop nu!!!!!’ gaan roepen: ‘t is vermoeiend en je weet niet eens of het je iets zal opleveren.
Een echt goede lancering heeft genoeg aan twee fases: eentje waarin je opwarmt en eentje waarin je verkoopt.
In podcastaflevering #21 doe ik volledig uit de doeken hoe je met deze eenvoudige strategie – zonder toeters en bellen – een volledige lancering op poten zet.
Je ontdekt de exácte fases die je doorloopt, hoe je ze invult en waar je op moet letten om het niet te ingewikkeld te maken.