Bye bye, altijd-aan-marketing

Het is tijd om lanceren even al je aandacht te geven. En je business al het succes - zolang je wil.

Laat het ons een vibe shift noemen, of een van die aha-momenten die je nog lang bijblijven: lanceren is niks meer (of minder) dan cyclisch verkopen. En wie verkopen cyclisch aanpakt, die maakt tijd voor groei, focus en vrije tijd. Boem, klets, wat een inzicht! Helemaal wat je zocht.

Mocht je ‘t nu toch kunnen leren, dat lanceren, zonder de trial & error die je als ondernemer kent maar waar je nooit aan went: dan was het helemaal in orde.

En daarom ben je hier.

Met De Lanceerhub en met De Campagne 1:1 help ik dienstverleners, kennisondernemers en coaches bij het uitdenken en uitvoeren van hun lancering. Ik maak van dichtbij mee hoe ze hun ideale verdien- en verkoopsmodel vinden, en elke keer meer verliefd worden op lanceren—snap je dat ik zot ben van wat ik doe?

Jouw (aan)vraag is hier welkom. Ik bezorg je binnen de 48u een antwoord.

Opgelet: ik heb ruimte voor 1:1 klanten in De Campagne vanaf januari 2024.

Hi, ik ben Céline De Roeck.

Van de podcast, jup. Van de launch planner, u-hu. En van de lanceringen die ondernemers terug hielpen geloven dat de markt op hen zat te wachten: vooral dat. Ik begeleid al vijf jaar dienstverleners bij het cyclisch verkopen van hun geweldige aanbod. En ik zie hen—na afloop van zo’n lancering—genieten van de high van yes-wat-was-me-dat, van de focus die ze hun klanten kunnen geven, en de vrije tijd die niet elke keer ‘opgeschoven’ wordt in hun agenda. 

Is jouw business ook toe aan een haalbare en herhaalbare strategie voor je verkoop? Dan ben je waar je moet zijn.

Nog even dubbelchecken?

Hier zijn een paar veelgestelde vragen.

Vragen over De Lanceerhub

Je lancering zelf bestaat uit een aanloopfase en een verkoopfase. Die nemen samen al gauw 8 tot 12 weken in beslag. Hoe lang exact dat gaan we bepalen in jouw lanceerplan. Om een goede start te kunnen maken en jezelf niet te overweldigen start je daarom best een twee maanden voor je live wil gaan met je aanbod.

Dat lijkt heel lang. Dat weet ik. Maar te snel gaan is wat lanceren – en bij uitbreiding – verkopen vermoeiend gaat. Bij een lancering neem je eerst de tijd om te zaaien en daarna pas oogst je. Ga je te snel bij het zaaien? Dan zal je oogst niet veel opleveren. Wie deze tijd durft te nemen, draait gemiddeld 4x meer omzet dan wie dat niet doet. Met of zonder Lanceerhub.

Een idee voor een aanbod dat je in de wereld wil zetten, of een aanbod dat je op dit moment al hebt maar meer en efficiënter zou willen verkopen. Al de rest wat je nodig hebt, vind je in De Lanceerhub.

Heel graag! Dit is vier maanden lang inbegrepen in je traject. Tijdens de Office Hours kan je elke twee weken een korte 1 op 1 call met mij boeken. Hierdoor sta ik dicht bij jou en kan ik goed meevolgen tijdens jouw lancering.

Daarnaast zijn er tussen de Office Hours door ook maandelijkse masterclasses met Q&A en kan je via een formulier op elk moment vragen stellen waar je antwoord op krijgt in de vorm van een besloten podcast.

Je staat er niet alleen voor!

Dat kan zeker. Je kan kiezen voor 6 of 12 termijnen. Meer info daarover vind je hier

Je mag mij gerust een berichtje sturen via Instagram of via support@celinederoeck.be om je situatie persoonlijk af te stemmen. Ik sta klaar met eerlijke ja’s en nee’s.

Yes! Dit is vier maanden lang inbegrepen in jouw traject met De Lanceerhub. Je kan via een formulier jouw cases zoals een salespagina, e-mailflow,… insturen. Ik geef je er dan feedback op tijdens één van de live calls in groep zodat iedereen eruit kan leren. Super waardevol!

Zeer zeker. Je gaat voor je start met het verkopen van je aanbod je publiek warm maken en je enthousiasme delen over wat komt. In De Lanceerhub ga je zelf berekenen (echt super eenvoudig!) hoe lang je hiervoor best de tijd neemt, maar dit is meestal tussen 4 en 8 weken. Hoe sneller je met deze aanloopfase start, hoe sneller je kan beginnen verkopen. Wacht dus niet tot je aanbod volledig is uitgewerkt voor je aan je lancering start.

Veel klanten vertellen mij dat een lancering voor hen vroeg een “groot mistig ding” was. Het zijn de letterlijke woorden van Hanne van Hanne Natuurlijk, maar velen zeggen iets gelijkaardig: niet weten waar te beginnen, geen overzicht hebben, zich overweldigd voelen,… . De Lanceerhub zorgt ervoor dat je weet wat je wanneer moet doen. Je kan het stappenplan letterlijk volgen en de taken onderweg afvinken. Ik durf dus te zeggen: ja. De Lanceerhub gaat je over die drempel heen brengen.

Je hebt geen voorkennis nodig van Notion om met De Lanceerhub te kunnen werken. Alles wordt gecovered in De Lanceerhub. De template zelf is heel intuïtief ingericht, je bent er zo mee weg. En als er toch iets niet duidelijk is, kan je het altijd vinden in de begeleidende video’s over De Lanceerhub én Notion.

Heb je Notion al eens uitgeprobeerd en vond je het maar niets? Weet dan dat Notion vooral in het begin uitdagend kan zijn omdat je begint met een leeg canvas. De Lanceerhub is dat allesbehalve.

Als je een sterke lancering wil doen raad ik aan om minstens ongeveer 12 uur per week hiervoor vrij te maken. Dat is anderhalve werkdag. Omdat De Lanceerhub volledig is afgestemd op het traject dat jij sowieso zal afleggen voor je lancering, kosten de tools, lessen,… je niets extra. Je zal waarschijnlijk zelfs tijd besparen door alle handige templates en doordat je alles nu goed begrijpt.

Helemaal niet. De meeste video’s zijn vooraf opgenomen en staan in de leeromgeving of in De Lanceerhub van zodra je er toegang tot krijgt. Er zijn 1x per maand live calls in groep waar je ook de replay van krijgt. Daarnaast zijn er ook om de twee weken 1:1 calls voorzien.

Zit je met vragen? Dan kan je die stellen via een online formulier zodat je ze in de call of in een besloten podcast alsnog beantwoord kan zien.

Ik ga alleen maar in op samenwerkingen waarbij ik geloof in een goeie return on investment. Ik beloof je dan ook geen cijfers (dat kan niemand), maar 95% van mijn klanten verdient de investering in mij terug (en meer) met hun lancering. Elke volgende lancering gebruiken ze bovendien opnieuw de methode van De Lanceerhub, zonder extra kosten.

Zit je met vragen? Dan kan je die stellen via een online formulier zodat je ze in de call of in een besloten podcast alsnog beantwoord kan zien.

Elke keer opnieuw kan je De Lanceerhub gebruiken. Grote aanrader! Je kan zo veel lege kopies maken als je zelf wel. Leuk weetje: er zijn op dit moment 24 verschillende lanceringen mogelijk met De Lanceerhub. Dus keuze genoeg voor deze én de volgende lancering(en)!

Ja en nee. Lanceren is een marketingvorm waarbij een aantal dingen belangrijk zijn. Ik zal je sowieso vragen om met een weggever te werken en een opwarmperiode is onvermijdelijk. Zonder zal je verkoop heel vermoeiend en uitputtend zijn. Maar hoe je die elementen invult, dat is helemaal up to you. Ik geef je inzicht in hoe alles werkt en waarom bepaalde zaken zo belangrijk zijn. Daardoor kan je volledig volgens je eigen waarden en creativiteit deze noodzakelijke fases invullen.

Ter zijde: het deuren-open-deuren-toe systeem is volledig optioneel. Jij mag na je lancering gerust je deuren open houden. Ik laat je dan in De Lanceerhub ook zien op welke manier je ook een doorlopende verkoop zou kunnen realiseren na je lancering zodat je aanbod niet op je website wegkwijnt.

Vragen over De Campagne

Dat hangt af van je team, en vooral van welke taken je zelf opneemt en wat je uitbesteedt. Als je met personeelsleden of freelancers werkt, neem ik de rol van projectmanager op, en coördineer ik het werk. Dat kan jou, na de opstart, een stevige tijdswinst bezorgen. Hier vind je meer over die verdeling.

Gemiddeld moet je een viertal maanden rekenen tussen onze eerste kennismaking en het moment waarop de deuren van je lancering weer sluiten (of het tijdelijke aanbod vervalt).

Zeer zeker. Om je aanbod en je lancering zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen, is het juist een goed idee om nog wat flexibiliteit over te houden: tijdens de fase waarin je je publiek opwarmt, kom je nog heel veel te weten over wat hen écht zou helpen. Ik denk dan ook strategisch mee over het geheel, en adviseer je aanpassingen aan je aanbod waar nodig.

Dit is uiteraard anders voor elke lancering, maar in grote lijnen denk je best aan je teamkosten, kosten voor systemen zoals webinars, nieuwsbrieven, transactiekosten en abonnementskosten voor je betaalsoftware, en je (eventuele) advertentiebudget. Weet dat ik meewerk aan een financieel plan voor je lancering, en focus op wat het meest efficiënt is voor jouw doelen.

Algemene vragen

Dat kan zeker. Ik kan je op korte termijn helpen met zo’n planningssessie (90 minuten, €400) om het bos door de bomen te zien. Ik stuur je vooraf een vragenlijst en nadien een kort, actiegericht verslag met aanbevelingen. Neem hiervoor contact op via het formulier!

Eerst eens checken of mijn aanpak iets voor jou is?

Steek je grote teen in het lanceerwater met de Launch Planner

Mock up van het pakketje van de Launch Planner

Zin in inspiratie?

In mijn podcast ben ik niet zuinig met tips.

Recente episodes

Lanceren of evergreen verkopen?

Mijn inzichten over deze twee manieren van verkopen

Als je zichtbaar bent en content maakt maar het levert geen klanten op

De oorzaak én de oplossing voor dit veelvoorkomende probleem

Launch Chat met Sofie van Virtual Fixer

Van ‘maar wat doen’ naar een strategie op maat die de juiste klanten oplevert

Mijn favoriete en meest betrouwbare lanceerstrategie

Eenvoudiger dan je denkt

Scroll naar boven